“هنا” برجراف عن مجدي يعقوب

“هنا” برجراف عن مجدي يعقوب

برجراف عن مجدي يعقوب: يعتبر الدكتور مجدي يعقوب من بين أكثر المصريين شهرة في مصر وخارجها وهو من رواد عمليات زراعة القلب على المستوى العالمي وأحد أبرز الجراحين في بريطانيا حيث يلقب بملك القلوب إلى جانب حمله لقب سير منذ نحو ثلاثة عقود.

برجراف عن مجدي يعقوب

في عام 1980 ترأس الدكتور يعقوب برنامج زراعة القلب في مستشفى هارفيلد في لندن. وقام هو وفريقه بآلاف العمليات الجراحية فيما وصل إجمالي عدد عمليات زرع القلب التي قام بها في حياته نحو ألفي عملية مما جعل مستشفى هارفيلد المركز الرئيسي لزراعة الأعضاء في المملكة المتحدة.

In 1980 Dr. Yacoub headed the Heart Transplant Program at Harefield Hospital in London. He and his team performed thousands of surgeries, while a total of nearly 2,000 heart transplants were performed in his lifetime, making Harefield Hospital the leading center for organ transplantation in the United Kingdom.

رحلة من العطاء والابتكار

الدكتور مجدي يعقوب قدم أكثر من 400 بحث علمي فى زراعة القلوب، وأجرى فى حياته المهنية أكثر من 25 ألف عملية قلب مفتوح منها ما يزيد عن 2500 عملية زرع قلب أو قلب ورئتين، ويعد ذلك أعلى عدد حققه جرَّاح قلب فى مجال زراعات القلب على مستوى العالم، وقام بأكثر عمليات زرع القلب تعقيدا، وله العديد من العمليات المعقدة المسجلة باسمه مثل جراحة «الدومينو» التي تتضمن زراعة قلب ورئتين في مريض يعاني من فشل الرئة، وفي الوقت نفسه يؤخذ القلب السليم من المريض ليزرع في مريض آخر، وتم تحت إشرافه تطوير صمام قلب من الخلايا الجذعية، أملا في التوصل إلى زراعة قلب كامل فى القريب العاجل، كما تمكن من التوصل إلى أسلوب يستبدل الصمام الأورطى بالشريان الرئوى ويظل مركزه فى قلب الصعيد، واحة ومقصدا للمرضى الفقراء والأغنياء.

Dr. Magdi Yacoub presented more than 400 scientific research in the field of heart transplantation, and performed in his professional life more than 25,000 open heart operations, including more than 2,500 heart transplants or heart and lung transplants, and this is the highest number achieved by a heart surgeon in the field of heart transplants in the world And he performed the most complex heart transplant operations, and he has many complex operations registered in his name, such as “domino” surgery, which involves transplanting a heart and lungs into a patient suffering from lung failure, and at the same time the healthy heart is taken from the patient to be transplanted into another patient, and under his supervision a valve was developed A heart made of stem cells, hoping to reach a full heart transplant soon. He was also able to come up with a method that replaces the aortic valve with the pulmonary artery and keeps its center in the heart of Upper Egypt, an oasis and destination for poor and rich patients.