“الان” برجراف عن فيروس كورونا

“الان” برجراف عن فيروس كورونا

نستعرض معكم “الان” برجراف عن فيروس كورونا,برجراف عن فيروس كورونا انجليزي,برجراف عن فيروس كورونا المستجد,برجراف عن فيروس كورونا pdf علي موقع كوريكسا.

برجراف عن فيروس كورونا

“الان” برجراف عن فيروس كورونا

“الان” برجراف عن فيروس كورونا,برجراف عن فيروس كورونا انجليزي,برجراف عن فيروس كورونا المستجد,برجراف عن فيروس كورونا pdf.

برجراف عن فيروس كورونا 1

جائحة فيروس كورونا أو جائحة كوفيد-19 والمعروفة أيضًا باسم جائحة فيروس كورونا، هي جائحةٌ عالميةٌ مستمرةً حاليًا لمرض فيروس كورونا 2019 (كوفيد-19)، سببها فيروس كورونا 2 المرتبط بالمتلازمة التنفسية الحادة الشديدة (سارس-كوف-2). تفشّى المرض للمرة الأولى في مدينة ووهان الصينية في أوائل شهر ديسمبر عام 2019. أعلنت منظمة الصحة العالمية رسميًا في 30 يناير أن تفشي الفيروس يُشكل حالة طوارئ صحية عامة تبعث على القلق الدولي، وأكدت تحول الفاشية إلى جائحة يوم 11 مارس. أُبلغ عن أكثر من 20٫2 مليون إصابةً بكوفيد-19 في أكثر من 188 دولةً ومنطقةً حتى تاريخ 12 أغسطس 2020، تتضمن أكثر من 741٬000 حالة وفاة، بالإضافة إلى تعافي أكثر من 12٫5 مليون مصاب. وتعتبر الولايات المتحدة أكثر الدول تضررًا من الجائحة، حيث سجلت أكثر من ربع مجموع عدد الإصابات المؤكدة.

Coronavirus pandemic, or Covid-19 pandemic, also known as the Coronavirus pandemic, is a current ongoing global pandemic of Coronavirus disease (COVID-19), caused by the Coronavirus 2 associated with severe acute respiratory syndrome (SARS-Cove-2). The disease first broke out in Wuhan, China, in early December 2019. The World Health Organization officially declared on January 30 that the outbreak of the virus constituted a public health emergency of international concern, and confirmed the outbreak’s transformation into a pandemic on March 11th. As of August 12, 2020, more than 20.2 million cases of COVID-19 were reported in more than 188 countries and territories, including more than 741,000 deaths, as well as the recovery of more than 12.5 million infected people. The United States is the country most affected by the pandemic, with more than a quarter of the total number of confirmed infections recorded.

“الان” برجراف عن فيروس كورونا

برجراف عن فيروس كورونا 2

فيروسات كورونا هي مجموعة كبيرة من الفيروسات التي يمكن أن تصيب الحيوانات والبشر على حد سواء، حيث تسبب أمراض الجهاز التنفسي، سواء التي تكون خفيفة مثل نزلات البرد أو شديدة مثل الالتهاب الرئوي. ونادرًا ما تصيب فيروسات كورونا الحيوانية البشر ثم تنتشر بينهم. وقد تتذكر مرض سارس (المتلازمة التنفسية الحادة الوخيمة) الذي انتشر في الفترة بين 2002-2003، والذي كان مثالاً على فيروس كورونا الذي انتقل من الحيوانات إلى البشر. وقد ظهرت في الشرق الأوسط في عام 2012 سلالة أخرى بارزة أحدث من فيروس كورونا تسمى MERS (متلازمة الشرق الأوسط التنفسية)، ويقول العلماء إنها انتقلت في البداية من جمل إلى إنسان.

Coronaviruses are a large group of viruses that can infect animals and humans alike, as they cause respiratory illnesses, whether they are mild such as the common cold or severe such as pneumonia. Animal corona viruses rarely infect humans and then spread among them. And you might remember SARS (severe acute respiratory syndrome), which spread between 2002-2003, and which was an example of the Corona virus that spread from animals to humans. Another newer, prominent strain of the Coronavirus called MERS (Middle East Respiratory Syndrome) appeared in the Middle East in 2012, and scientists say it initially passed from a camel to a human.

“الان” برجراف عن فيروس كورونا